Trzy oferty w przetargu na budowę falochronów dla Portu Zewnętrznego w Gdyni

Trzy firmy są zainteresowane budową 2,5 km falochronów osłonowych dla planowanego portu zewnętrznego w Porcie Gdynia. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ,,formule zaprojektuj i wybuduj”. Otwarcie ofert nastąpiło 18 marca.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego oferty złożyli:

  • PORR S.A. – 573 744 914,40 zł brutto,
  • konsorcjum Budimex SA (lider), Roverpol Sp. z o.o., Rover Maritime S.L. – 539 600 426,96 zł brutto,
  • NDI SA – 633 606 454,17 zł brutto.

Jak wynika z dokumentacji przetargowej, na realizację inwestycji Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni oraz Zarząd Portu Morskiego Gdynia S.A. zamierzają przeznaczyć 682 559 215,89 zł brutto.

Jak informowaliśmy na łamach offshorewindpoland.pl, wybrany wykonawca będzie miał 490 dni na wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, natomiast na roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.

Zamówienie obejmuje również wykonanie dokumentu BEP oraz wykonanie dokumentacji projektowej, zgodnie z wymogami BIM, niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń (z wyłączeniem decyzji środowiskowej i decyzji lokalizacyjnej).

Równolegle prowadzony jest przetarg na budowę Portu Zewnętrznego. Jak informowaliśmy, w połowie lutego Zarząd Portu w Gdyni do 14 czerwca 2024 r. wydłużył termin składania ofert. W Porcie Zewnętrznym ma zostać zlokalizowany terminal kontenerowy, ale w dokumentacji przetargowej dopuszczono także inne, poboczne funkcje wytworzonej infrastruktury. pierwsze przeładunki powinny zostać zrealizowane na przełomie 2028 i 2029 r.

Przypomnijmy, że pierwotnie port w Gdyni był wskazywany jako lokalizacja terminalu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. 1 marca 2022 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych, przedłożoną przez ministra infrastruktury. Zgodnie z nią terminal ma powstać w Porcie Gdańsk, a jego budowa zostać zakończona w połowie 2025 r.

Zostaw komentarz

Strona główna » Trzy oferty w przetargu na budowę falochronów dla Portu Zewnętrznego w Gdyni