Orlen chce wynająć ciężki sprzęt logistyczny dla terminala instalacyjnego w Świnoujściu

Polska spółka Orlen Neptun z Grupy Orlen prowadzi wstępne konsultacje rynkowe dotyczące wynajmu ciężkiego sprzętu logistycznego terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. Oferty można składać do 12 lutego 2024 r.

Jak wskazuje zamawiający, głównym celem zapytania o informację (RFI) jest zdobycie wiedzy o potencjalnych wykonawcach. W ten sposób Orlen Neptun zweryfikować rynek odnośnie wymaganych szkoleń. Ponadto, RFI nie obliguje do zawarcia jakiejkolwiek umowy ani nie jest zaproszeniem do negocjacji. Orlen Neptun zastrzegł również, że zapytanie o informację nie stanowi zaproszenia do postępowania zakupowego ani zawarcia umowy. Oferty złożone w ramach RFI mają być źródłem informacji, które pomogą spółce w podjęciu dalszych decyzji dotyczących kontraktacji prac. Spółka zastrzegła sobie również prawo do dowolnego wyboru podmiotów, które ewentualnie zostaną zaproszone do formalnego procesu wyboru wykonawców.

W związku z planowanymi inwestycjami w terminal instalacyjny morskich farm wiatrowych Orlen Neptun planuje zawarcie umowy ramowej z firmą świadczącą usługi w zakresie:

  • wynajem sprzętu logistycznego wraz z obsługą służącego do prowadzenia instalacji wież oraz rozładunku/ transportu  komponentów  turbin wiatrowych 15 MW na terenie Terminala Instalacyjnego w Świnoujściu wraz z ubezpieczeniem,
  • usługa przygotowania dokumentacji technicznej,
  • przygotowanie rozwiązań technicznych i optymalizacyjnych,
  • usługi załadunku, rozładunku itp.
  • usługi mobilizacji i demobilizacja sprzętu logistycznego.
  • nadzór nad operacjami dźwigowymi i transportowymi.
  • serwis wynajmowanego sprzętu  24h/7. 
  • zapewnienie wykwalifikowanej obsługi.
  • zapewnienie wsparcia inżynieryjnego na wszystkich etapach projektu.
  • dodatkowe usługi inżynieryjne.

Sprzęt logistyczno/logistic equipment

  • Żuraw gąsienicowy CC 98000 [Crawler crane ]
  • Żuraw gąsienicowy LR13000 [Crawler crane ]
  • Żuraw gąsienicowy LR11350 [Crawler crane ]
  • Żuraw gąsienicowy CC8800 [ crawler crane ]
  • Żuraw gąsienicowy CC6800 [ crawler crane ]
  • Żuraw gąsienicowy CC2800 [ crawler crane ]
  • Żuraw  gąsienicowy LR 1350 [ crawler crane ]
  • Żuraw portowy LHM 800 [habour crane]
  • Platforma wieloosiowa SPMT 2 x 4 axle + 2 x PPU for Tower transport
  • Platforma wieloosiowa SPMT 2x 14 axle + 1 x PPU for Nacelle transport
  • Platforma wieloosiowa SPMT 2x 24 axle +  PPU
  • TUG Master RT 223 for Blade Transport
  • Żuraw samochodowy 100t LTR lub wynajem czasowy
  • Crane 100T  permanent on site or Taxi rental
  • Reachstacker 2x pcs  200T
  • Wheel loader L150
  • Mafi Trailer x 1  ( Per day)
  • Maty pod żuraw /Crane mats:
    • Maty pod żuraw  80 szt./ Crane mats – for main crane area 80 pcs including layout and removal
    • Maty pod żuraw  40 szt. / Crane mats – for assist crane area 40 pcs including layout and removal

Obsługa /Manpower –   Zmiana dzienna / Day Shift (6:00-16:00)

  • Supervisor
  • Crane operator LR11350/CC6800/CC8800
  • Crane operator 300t
  • Crane operator LHM 800
  • SPMT operator
  • Tugmaster operator
  • 100 t Crane
  • Wheel loader
  • Slinger  (stevedoring)
  • Foreman  (stevedoring)
  • PM
  • Site manager 

Obsługa /Manpower –   Druga/nocna zmiana oraz nocna / Second shift and night shift (16:00-02:00)

  • Supervisor
  • Crane operator LR11350/ CC8800/CC6800/CC2800
  • Crane operator 300t
  • Crane operator LHM 800
  • SPMT operator
  • Wheel loader / Tugmaster operator
  • Slinger  (stevedoring )
  • Foreman  (stevedoring)
  • PM
  • Site manager 

Usługi / Servises

  • Usługi inżynieryjne / Engineering
  • Plany podnoszenia, przeładunkowe / Lifting plans
  • Plany transportowe / Transportation plans
  • Kierownik projektu/ Project management
  • Kierownik budowy /Site management
  • Programy operacyjne IT dla Terminala Instalacyjnego Stevedoring / IT stevedoring  software Inc. Inspection

Terminal instalacyjny w Świnoujściu

Terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu będzie przeznaczony głównie do przeładunku, składowania i wstępnego montażu elementów morskich turbin wiatrowych oraz serwisowania eksploatowanych turbin wiatrowych, szczególnie w okresie budowy morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, oraz do przeładunku i składowania innych ładunków ponadgabarytowych, przestrzennych, ciężkich lub zjednostkowanych.

Zgodnie z harmonogramem prace zostaną zakończone w 2025 r. W ramach inwestycji powstaną nowe nabrzeża o długości około 485 m i dopuszczalnej głębokości 14,5 m. Będą to nabrzeża z dziesięcioma stanowiskami do wstępnego montażu wież. Do nabrzeży będzie prowadził nowy tor podejściowy o głębokości 12,5 m i szerokości 140 m. Na lądzie powstaną place składowe, co pozwoli na obsługę do 80 turbin wiatrowych rocznie o mocy 15 MW każda.

Każde z dwóch dostępnych nabrzeży pozwoli na wstępny montaż wież turbin wiatrowych o wysokości ponad 100 metrów i masie około 1200 ton każda. Długość nabrzeży, wynosząca w obu przypadkach 250 metrów, umożliwi operowanie największym dostępnym obecnie specjalistycznym statkom typu jack-up, służącym do instalacji elementów morskich farm wiatrowych. W trakcie prac instalacyjnych zatrudnienie w nim znajdzie ok. 100 osób. Terminal posłuży w pierwszej kolejności do realizacji projektu morskiej farmy wiatrowej Baltic Power, następnie będzie wspierał realizację projektów innych deweloperów oraz kolejnych inwestycji Grupy Orlen na Morzu Bałtyckim.

Zostaw komentarz

Strona główna » Orlen chce wynająć ciężki sprzęt logistyczny dla terminala instalacyjnego w Świnoujściu