Polska spółka Orlen Neptun z Grupy Orlen prowadzi wstępne konsultacje rynkowe dotyczące wynajmu ciężkiego sprzętu logistycznego terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. Oferty można składać do 12 lutego 2024 r.
Jak wskazuje zamawiający, głównym celem zapytania o informację (RFI) jest zdobycie wiedzy o potencjalnych wykonawcach. W ten sposób Orlen Neptun zweryfikować rynek odnośnie wymaganych szkoleń. Ponadto, RFI nie obliguje do zawarcia jakiejkolwiek umowy ani nie jest zaproszeniem do negocjacji. Orlen Neptun zastrzegł również, że zapytanie o informację nie stanowi zaproszenia do postępowania zakupowego ani zawarcia umowy. Oferty złożone w ramach RFI mają być źródłem informacji, które pomogą spółce w podjęciu dalszych decyzji dotyczących kontraktacji prac. Spółka zastrzegła sobie również prawo do dowolnego wyboru podmiotów, które ewentualnie zostaną zaproszone do formalnego procesu wyboru wykonawców.
W związku z planowanymi inwestycjami w terminal instalacyjny morskich farm wiatrowych Orlen Neptun planuje zawarcie umowy ramowej z firmą świadczącą usługi w zakresie:
- wynajem sprzętu logistycznego wraz z obsługą służącego do prowadzenia instalacji wież oraz rozładunku/ transportu komponentów turbin wiatrowych 15 MW na terenie Terminala Instalacyjnego w Świnoujściu wraz z ubezpieczeniem,
- usługa przygotowania dokumentacji technicznej,
- przygotowanie rozwiązań technicznych i optymalizacyjnych,
- usługi załadunku, rozładunku itp.
- usługi mobilizacji i demobilizacja sprzętu logistycznego.
- nadzór nad operacjami dźwigowymi i transportowymi.
- serwis wynajmowanego sprzętu 24h/7.
- zapewnienie wykwalifikowanej obsługi.
- zapewnienie wsparcia inżynieryjnego na wszystkich etapach projektu.
- dodatkowe usługi inżynieryjne.
Sprzęt logistyczno/logistic equipment
- Żuraw gąsienicowy CC 98000 [Crawler crane ]
- Żuraw gąsienicowy LR13000 [Crawler crane ]
- Żuraw gąsienicowy LR11350 [Crawler crane ]
- Żuraw gąsienicowy CC8800 [ crawler crane ]
- Żuraw gąsienicowy CC6800 [ crawler crane ]
- Żuraw gąsienicowy CC2800 [ crawler crane ]
- Żuraw gąsienicowy LR 1350 [ crawler crane ]
- Żuraw portowy LHM 800 [habour crane]
- Platforma wieloosiowa SPMT 2 x 4 axle + 2 x PPU for Tower transport
- Platforma wieloosiowa SPMT 2x 14 axle + 1 x PPU for Nacelle transport
- Platforma wieloosiowa SPMT 2x 24 axle + PPU
- TUG Master RT 223 for Blade Transport
- Żuraw samochodowy 100t LTR lub wynajem czasowy
- Crane 100T permanent on site or Taxi rental
- Reachstacker 2x pcs 200T
- Wheel loader L150
- Mafi Trailer x 1 ( Per day)
- Maty pod żuraw /Crane mats:
- Maty pod żuraw 80 szt./ Crane mats – for main crane area 80 pcs including layout and removal
- Maty pod żuraw 40 szt. / Crane mats – for assist crane area 40 pcs including layout and removal
Obsługa /Manpower – Zmiana dzienna / Day Shift (6:00-16:00)
- Supervisor
- Crane operator LR11350/CC6800/CC8800
- Crane operator 300t
- Crane operator LHM 800
- SPMT operator
- Tugmaster operator
- 100 t Crane
- Wheel loader
- Slinger (stevedoring)
- Foreman (stevedoring)
- PM
- Site manager
Obsługa /Manpower – Druga/nocna zmiana oraz nocna / Second shift and night shift (16:00-02:00)
- Supervisor
- Crane operator LR11350/ CC8800/CC6800/CC2800
- Crane operator 300t
- Crane operator LHM 800
- SPMT operator
- Wheel loader / Tugmaster operator
- Slinger (stevedoring )
- Foreman (stevedoring)
- PM
- Site manager
Usługi / Servises
- Usługi inżynieryjne / Engineering
- Plany podnoszenia, przeładunkowe / Lifting plans
- Plany transportowe / Transportation plans
- Kierownik projektu/ Project management
- Kierownik budowy /Site management
- Programy operacyjne IT dla Terminala Instalacyjnego Stevedoring / IT stevedoring software Inc. Inspection
Terminal instalacyjny w Świnoujściu
Terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu będzie przeznaczony głównie do przeładunku, składowania i wstępnego montażu elementów morskich turbin wiatrowych oraz serwisowania eksploatowanych turbin wiatrowych, szczególnie w okresie budowy morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, oraz do przeładunku i składowania innych ładunków ponadgabarytowych, przestrzennych, ciężkich lub zjednostkowanych.
Zgodnie z harmonogramem prace zostaną zakończone w 2025 r. W ramach inwestycji powstaną nowe nabrzeża o długości około 485 m i dopuszczalnej głębokości 14,5 m. Będą to nabrzeża z dziesięcioma stanowiskami do wstępnego montażu wież. Do nabrzeży będzie prowadził nowy tor podejściowy o głębokości 12,5 m i szerokości 140 m. Na lądzie powstaną place składowe, co pozwoli na obsługę do 80 turbin wiatrowych rocznie o mocy 15 MW każda.
Każde z dwóch dostępnych nabrzeży pozwoli na wstępny montaż wież turbin wiatrowych o wysokości ponad 100 metrów i masie około 1200 ton każda. Długość nabrzeży, wynosząca w obu przypadkach 250 metrów, umożliwi operowanie największym dostępnym obecnie specjalistycznym statkom typu jack-up, służącym do instalacji elementów morskich farm wiatrowych. W trakcie prac instalacyjnych zatrudnienie w nim znajdzie ok. 100 osób. Terminal posłuży w pierwszej kolejności do realizacji projektu morskiej farmy wiatrowej Baltic Power, następnie będzie wspierał realizację projektów innych deweloperów oraz kolejnych inwestycji Grupy Orlen na Morzu Bałtyckim.