Do UOKiK wpłynął wniosek PFR i Baltic Hub Container Terminal o utworzenie wspólnej spółki

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynął wniosek dotyczący planowanej koncentracji w drodze utworzenia wspólnego przedsiębiorcy działającego pod firmą Istrana sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku. Wniosek ten złożył PFR Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych (PFR FI) oraz Baltic Hub Container Terminal (BHCT).

We wniosku z 5.04.2024 r. wyjaśniono, że działalność Istrany będzie obejmowała inwestycję w zakresie nowej infrastruktury przeładunkowej w Porcie Północnym w Gdańsku

PFR FI jest funduszem inwestycyjnym, który współfinansuje projekty w różnych sektorach gospodarki, m.in. paliwa, energia, chemia, surowce, telekomunikacja, przemysł, infrastruktura. Z kolei BHCT to spółka portowa, która prowadzi głębokowodny terminal zlokalizowany w Porcie Północnym w Gdańsku, obsługujący import, eksport, tranzyt lądowy oraz morski ładunków skonteneryzowanych.

Niedawno informowaliśmy, że Istrana, spółka odpowiedzialna za budowę terminalu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Gdańsku, może wkrótce zmienić strukturę właścicielską.

– Właścicielem większościowym ma stać się Skarb Państwa – poinformował w marcu 2024 r. Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.

PFR jest jednym z udziałowców (30 %) terminala Baltic Hub, obok PSA International (40 %) oraz IFM Investors (30 %). Z kolei Baltic Hub posiada 100% udziałów w spółce celowej Istranie.

Na początku marca Istrana ogłosiła przetarg na zaprojektowanie, zbudowanie i eksploatację terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Gdańsku. Oferty można było składać do 5 kwietnia 2024 r. Według przedstawionego harmonogramu, do 31 lipca 2024 r. ma zostać wydane polecenie rozpoczęcia prac. Maksymalnie do tego czasu wykonawca będzie musiał na własny koszt koszt i ryzyko uzgodnić i podpisać z Baltic Hub (oraz o ile będzie to konieczne z wykonawcą prac budowlanych dotyczących Terminala T3) umowę regulującą zasady dostępu wykonawcy i personelu wykonawcy przez istniejący terminal i terminal T3 oraz konsekwencje nieprzestrzegania takich zasad dostępu. Z końcem marca 2024 łączne zaawansowanie robót budowlanych przy realizacji terminala kontenerowego T3 wynosił ponad 45 %.

-Sprzyjająca aura pozwoliła na przyspieszenie tempa prac, przez co oczep betonowy nabrzeża północnego zakończono w 100 % z dwutygodniowym wyprzedzeniem w porównaniu z aktualnym harmonogramem. Znaczący postęp prac widać także na innych elementach betowych takich jak, główne nabrzeże – ponad 25 % zaawansowania prac oraz równoległy element do nabrzeża tzw. belkę odlądową – RCB, której zaawansowanie prac wynosi 15 %. Oba wymienione elementy są kluczowe dla całej konstrukcji nabrzeża z uwagi na to, że docelowo będą przenosiły obciążenia z dźwigów nabrzeżowych typu STS – informował niedawno Baltic Hub.

Zostaw komentarz

Strona główna » Do UOKiK wpłynął wniosek PFR i Baltic Hub Container Terminal o utworzenie wspólnej spółki