Seatech Engineering zaprojektuje CTV dla Lotos Petrobaltic

12 października 2023 r. przedstawiciele Seatech Engineering oraz LOTOS Petrobaltic z Grupy Orlen podpisali umowę na zaprojektowanie polskiej jednostki CTV, która będzie wykorzystywana na polskich wodach Morza Bałtyckiego.

Grzegorz Strzelczyk w imieniu LOTOS Petrobaltic oraz Adam Ślipy, reprezentujący Seatech Engineering, podpisali umowę na zaprojektowanie pierwszej polskiej jednostki CTV dedykowanej do pracy na polskich morskich farmach wiatrowych na Bałtyku.

-To kluczowy moment dla całego przemysłu stoczniowego i rozwoju polskiego sektora offshore. Jako biuro projektowe jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu, budując nasz polski lokalny kontent i krajową flotę morskich farm wiatrowych – informuje Seatech Engineering.

W wydarzeniu wzięli udział także inżynierowie, którzy są gotowi do intensywnej pracy nad projektem. Jednostki zostaną oddane do użytku w latach 2025-2026.

Jak informuje PortalMorski.pl, prace obejmują przygotowanie projektu kontraktowego, na potrzeby wyceny budowy jednostki przez stocznie oraz projektu klasyfikacyjnego, który docelowo zostanie dostarczony do wybranej stoczni do realizacji. Będą to aluminiowe katamarany o długości między 25-30 metrów, mogące przetransferować do 24 osób wraz wyposażeniem niezbędnym do pracy na farmie. CTV będą wspierały jednostki serwisowe (ang. service operation vessel, SOV).

Kilka dni wcześnie LOTOS Petrobaltic podpisał umowę o współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu (ARP) przy budowie trzech jednostek przeznaczonych do transferu pracowników na obszar morskich elektrowni wiatrowych. Porozumienie dotyczy również zabezpieczenia finansowania na realizację projektu. Statki, które mają zostać oddane do użytku w latach 2025-2026, będą mogły być również wykorzystywane podczas prac instalacyjnych oraz przy układaniu kabli.

Zostaw komentarz

Strona główna » Seatech Engineering zaprojektuje CTV dla Lotos Petrobaltic