PŻB Offshore chce wzmacniać obecność na rynku morskiej energetyki wiatrowej

PŻB Offshore coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku morskiej energetyki wiatrowej. – Rozwijamy się w ramach naszych możliwości i we współpracy z partnerem zagranicznym, a także innymi zainteresowanymi podmiotami, w tym z rynku polskiego – stwierdził Radosław Marciniak, prezes spółki, w rozmowie z TVP Szczecin.

– Powołując spółkę PŻB Offshore postawiliśmy na wizję opartej na haśle „globalne zasoby w żegludze serwisowej i logistyce dla morskiej energetyki wiatrowej oferowane lokalnie”. Docelowo spółka ma eksploatować statki serwisowe. Już teraz działamy w obszarze serwisu usług dodanych. Chodzi o doradztwo, sprawy związane z okrętowaniem załóg i szeroko rozumianą logistyką portowo-morską – powiedział prezes Marciniak.

W lipcu 2023 r. PŻB Offshore zawarła umowę z holenderską SeaZip Offshore Services, firmą zajmującą się projektowaniem, budową jednostek oraz zarządzaniem flotą, w szczególności na rynku morskiej energetyki wiatrowej. Celem współpracy ma być budowanie międzynarodowych zdolności do obsługi floty projektów offshore wind w Polsce, co oznacza m.in. dostarczanie załóg odpowiedzialnych za serwis farm wiatrowych. Firmy zamierzają również wspólnie wejść na rynek międzynarodowy.

– Owoce tej współpracy już są widoczne i są dla nas korzystne. Obecnie wspólnie występujemy w wielu przedsięwzięciach i wymieniamy się wiedzą. Wspieramy się w różnych zakresach. Począwszy od analiz rynku eksploatacji jednostek po działania handlowe i marketingowe – stwierdził rozmówca TVP Szczecin.

Odnosząc się do planów spółki prezes Marciniak poinformował, że rozwija się ona w ramach jej możliwości i we współpracy z partnerem zagranicznym, a także innymi zainteresowanymi podmiotami, w tym z rynku polskiego.

– Rozwój powinien być wzmocniony poprzez zakup lub pozyskanie jednostek typu CTV, OSV. co będzie przysłowiowym postawieniem kropki nad ,,i” – dodał.

PŻB Offshore to spółka zależna Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (Polferries). Do kluczowych obszarów w polityce marki należy zaliczyć: część planów rozwoju przedsiębiorstwa i dywersyfikacji działalności, innowacje: organizacyjne, społeczne, technologiczne i produktowe, rolę „local content” dla polskiej morskiej energetyki wiatrowej, udział w transformacji energetycznej kraju oraz wypracowanie wartości dodanej dla lokalnych społeczności.

Źródło: TVP Szczecin

Zostaw komentarz

Strona główna » PŻB Offshore chce wzmacniać obecność na rynku morskiej energetyki wiatrowej