Porty w Szczecinie i Świnoujściu chcą odpowiedzieć na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej

Porty w Szczecinie i Świnoujściu stawiają na określone kierunki rozwoju, czyli terminal LNG, terminal promowy, budowany port instalacyjny dla morskiej energetyki wiatrowej, planowany terminal kontenerowy – poinformował Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

W jego opinii poza twardą infrastrukturą portową, należy rozwijać też inne kierunki – zielone technologie, automatyzację i cyfryzację procesów.

Dopytywany o plany prezes Siergiej wskazał na dokończenie obecnie realizowanych inwestycji związanych ze zwiększeniem dostępności portu w Szczecinie, szczególnie dla statków o większej pojemności ładunkowej, budową głębokowodnego terminalu w Świnoujściu, odpowiedź na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, czyli budowę portów instalacyjnych połączoną z przemysłem portowym.

Przypomnijmy, że w porcie w Świnoujście spółka Orlen Neptun rozpoczęła budowę pierwszego w Polsce terminala instalacyjnego morskich farm wiatrowych. Jego nabrzeża i place składowe mają umożliwiać min. transport i montaż turbin wiatrowych. Terminal w Świnoujściu będzie wspierał realizację projektów inwestycyjnych Grupy Orlen oraz innych deweloperów na Bałtyku. Jak informowaliśmy na offshorewindpoland.pl, w marcu 2024 r. na terenie przyszłego terminala instalacyjnego rozpoczęły się prace czerpalne. Wykonywały je holenderskie jednostki, tj. pogłębiarka Vox Ariane oraz jednostka wspomagająca Maas. Zobacz niedawno opublikowany film, przedstawiający postępy prac na terenie terminala.

Źródło: Polska Agencja Prasowa, własne

Zostaw komentarz

Strona główna » Porty w Szczecinie i Świnoujściu chcą odpowiedzieć na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej