Ruszyła budowa drugiego statku CSOV dla BS Offshore w stoczni Ulstein Verft

Redakcja OWP
Redakcja OWPhttp://offshorewindpoland.pl
Na bieżąco śledzimy rozwój projektów offshore wind, analizujemy trendy rynkowe i dostarczamy eksperckich informacji o technologiach, regulacjach oraz kluczowych graczach na rynku. Masz newsa lub uwagę? Pisz na redakcja@offshorewindpoland.pl

Materiały autora

11 marca 2025 roku do stoczni Ulstein Verft przybył kadłub statku o numerze stoczniowym 321, przeznaczonego dla firmy BS Offshore. To wydarzenie rozpoczyna nowy etap w procesie budowy jednostki zaprojektowanej przez Ulstein Design & Solutions AS do operacji typu „walk-to-work” (W2W), które umożliwiają personelowi przechodzenie na turbiny wiatrowe za pomocą stabilizowanej kładki.

Podczas gdy kadłub był budowany w stoczni Crist w Polsce pod nadzorem zespołu z Ulstein Verft, projektanci i inżynierowie różnych spółek Ulstein w Norwegii i Polsce pracowali nad finalizacją szczegółowych rysunków technicznych. Przybycie kadłuba do Ulstein Verft oznacza rozpoczęcie nowej fazy obejmującej zabezpieczenie, malowanie, wyposażenie, instalacje rurociągów, montaż sprzętu, prace elektryczne i integrację systemów.

Statek jest bliźniaczą jednostką do statku o numerze 320, zwodowanego w Ulstein Verft 23 lutego.

Cieszymy się, widząc postęp w realizacji drugiego statku CSOV i czekamy na dalszy rozwój oraz współpracę w tworzeniu tej jednostki, zaprojektowanej z myślą o wydajności, bezpieczeństwie i zrównoważonym rozwoju” – mówi Matthias Müller, dyrektor zarządzający BS Offshore.

Podobnie jak poprzednik, nowa jednostka należy do innowacyjnej serii CSOV TWIN X-STERN, znanej z wyjątkowej wydajności operacyjnej i zdolności żeglugowych. Podczas fazy wyposażania statek zostanie wyposażony w zaawansowane technologie, w tym dźwig z kompensacją 3D i kładkę, zapewniające bezpieczny i efektywny transfer personelu i ładunku na morskie turbiny wiatrowe.

Jednostka będzie wyposażona w napęd hybrydowy (diesel-elektryczny) z dużym magazynem energii. Statek jest również przygotowany do wykorzystania metanolu jako przyszłego paliwa.

Po dostawie w 2025 roku, jednostka będzie gotowa do wspierania sektora morskiej energetyki wiatrowej, oferując nowoczesne zakwaterowanie o wysokim komforcie dla maksymalnie 132 członków załogi i klientów.

To piąty statek W2W, który Ulstein buduje dla BS Offshore. Wszystkie zostały zaprojektowane przez Ulstein Design & Solutions AS i zbudowane w stoczni Ulstein Verft.

- REKLAMA -

Zainteresuje Cie

Zostaw komentarz

- REKLAMA -spot_img

Najnowsze informacje

- REKLAMA -spot_img