Palfinger Marine otrzymał kontrakt od polskiej stoczni Crist S.A. na dostawę kompleksowego pakietu wyposażenia dla nowoczesnego statku typu Offshore Support Vessel (OSV), budowanego dla grupy DOF. Jednostka, roboczo nazwana Seadragon, będzie operować u wybrzeży Nowej Fundlandii i Labradoru w Kanadzie.
Statek, obecnie budowany w stoczni Crist w Polsce, powstaje w oparciu o projekt MMC 995L SBC od MMC Ship Design & Marine Consulting. Za dokumentację techniczną i nadzór nad budową odpowiada StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o.o.
Niezawodność w operacjach morskich
W ramach kontraktu Palfinger Marine dostarczy zaawansowany, w pełni elektryczny system wciągarek sterowany częstotliwościowo. To rozwiązanie umożliwi bezpieczne i efektywne kotwiczenie, cumowanie, operacje pokładowe, holowanie oraz zarządzanie lodem – nawet w ekstremalnych warunkach morskich.
Umowa obejmuje również rolkę rufową oraz system PALFINGER HSS (Hose Securing System), zaprojektowany specjalnie do bezpiecznego mocowania węży podczas transferu płynów między statkami a platformami wiertniczymi.
„Ta współpraca z CRIST S.A. po raz kolejny dowodzi, że spełniamy najwyższe standardy wydajności i niezawodności. Zaprojektowane do pracy w trudnych warunkach wyposażenie umożliwi solidne i bezpieczne operacje, wyznaczając nowe standardy dla kolejnej generacji statków wsparcia morskiego” – mówi Sverre Mowinckel-Nilsen, dyrektor ds. globalnej sprzedaży rozwiązań w Palfinger Marine.
Palfinger Marine dostarczy również kompletne wyposażenie ratunkowe, składające się z całkowicie zamkniętych łodzi ratunkowych wraz z odpowiednimi hydraulicznymi żurawikami oraz żurawikami dla tratw ratunkowych. Każdy element spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa zgodnie z najnowszymi przepisami SOLAS/LSA i posiada certyfikat Transport Canada (TC).
Zaawansowany technologicznie statek
110-metrowa jednostka klasy lodowej z systemem pozycjonowania dynamicznego DP3 będzie przystosowana do różnorodnych zadań, w tym wsparcia wiertniczego, zmian załogi, gotowości bezpieczeństwa na miejscu, holowania awaryjnego oraz prac w warunkach zalodzenia. Statek pomieści do 164 osób.
Jednostka zostanie wyposażona w dwa pakiety baterii o mocy 1 MWh każdy oraz kilka zespołów generatorów do zasilania, pozycjonowania i napędu, obsługujących dwa główne pędniki azymutalne, chowany pędnik azymutalny oraz dwa pędniki tunelowe. Dodatkowo, statek będzie mógł pracować na biopaliwie lub mieszance biopaliw.