Kadłuby dla dwóch statków CTV serii MK5 realizowane na zamówienie FRS Windcat Polska są prawie gotowe. Elementy konstrukcyjne powstają w stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. w Gdańsku. Jednostki będą dostępne na rzecz transferów załóg i materiałów w ramach realizacji projektów morskich farm wiatrowych w Polsce.
Jak poinformował FRS Windcat Polska, kadłuby statków Windcat 61 i Windcat 62 będą gotowe do eksploatacji już w drugiej połowie 2025 r.
Statki serii MK5 posiadają 27,4 m długości całkowitej i 70 m2 przestrzeni ładunkowej na płaskim pokładzie dziobowym. Dzięki zoptymalizowanemu kształtowi kadłuba, zwiększoną szerokością do 8,8 m i większą wolną burtą, możliwe jest zapewnienie wyższego komfortu dla pasażerów oraz lepszych osiągów statku. Skupienie się na kształcie kadłuba i efektywnym układzie napędowym z wykorzystaniem śrub o skoku nastawnym od ServoGear pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa.
FRS Windcat Polska sp. z o.o. jest spółką firm FRS Offshore GmbH & Co. KG i Windcat Workboats. Oba przedsiębiorstwa dysponują wspólnie ponad 20-letnim doświadczeniem w branży offshore, mają na koncie ponad 3 mln bezpiecznie przeprowadzonych transferów na morskich farmach wiatrowych. Aktualnie wykonuje średnio 8.000 transferów tygodniowo.
Statki floty Windcat Workboats operują między innymi w Holandii, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii.
FRS Offshore jest w pełni spółką zależną firmy Förde Reederei Seetouristik GmbH & Co. KG, spółki-matki FRS Gruppe we Flensburgu. FRS jest wiodącym na świecie operatorem szybkich katamaranów. W sumie posiada ponad 60 statków różnych typów na całym świecie.