Norweski armator Olympic odebrał ze stoczni Ulstein Verft ostatni z dwóch zamówionych jednostek CSOV. Kadłub statku powstał w gdyńskiej stoczni Crist.
Umowa pomiędzy Olympic i Ulstein została podpisana w 2022 r. Kontrakt obejmuje budowę dwóch jednostek CSOV stoczni Ulstein Verft, natomiast kadłuby powstawały w Polsce. Pierwszą z nich norweski armator odebrał pod koniec lipca 2024 r., o czym informowaliśmy TUTAJ.
Statek posiada zaawansowane systemy energetyczne i rozwiązanie Ulstein Twin X-Stern. Kształt kadłuba został zoptymalizowany pod kątem osiągnięcia wyników w zakresie zużycia paliwa, które jest niższe o 50% w stosunku do klasycznych jednostek tego typu, ale także zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i konsumpcji energii. Technologia Ulstein Twin X-Stern obejmuje ostrzejsze linie kadłuba i eliminację płyty pawęży, poprawiając funkcjonalność poprzez lepsze utrzymanie położenia statku, redukcję wpływu fal, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa w trudnych warunkach dzięki zmniejszeniu wpływu fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Źródło: Ulstein