Łódź na wodór – to dzieło również pracowników ZUT

Redakcja OWP
Redakcja OWPhttp://offshorewindpoland.pl
Na bieżąco śledzimy rozwój projektów offshore wind, analizujemy trendy rynkowe i dostarczamy eksperckich informacji o technologiach, regulacjach oraz kluczowych graczach na rynku. Masz newsa lub uwagę? Pisz na redakcja@offshorewindpoland.pl

Materiały autora

Cichą Moc podczas tegorocznych „Żagli” zaprezentowały szczecińskie firmy CS Kompozyty oraz mPower. Innowacyjny, wodorowo – elektryczny silnik łodzi współprojektowali badacze z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Kolejny tworzony projekt to większy silnik wodorowy dla jednostek wykorzystywanych do obsługi morskich farm wiatrowych.

Wśród konstruktorów znalazł się profesor Marcin Wardach i profesor Piotr Paplicki z Wydziału Elektrycznego oraz dr inż. Dariusz Grzesiak z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki ZUT oraz student tego Wydziału, Wincenty Mikucewicz.

Jak zapewnia Marcin Hołub, prezes zarządu spółki mPower, Cicha Moc jest pierwszą jednostką rekreacyjną na świecie wyposażoną w ogniwo wodorowe.

Jej wyjątkowość polega na zminiaturyzowanym bezemisyjnym napędzie, w którym po raz pierwszy wykorzystano rozwiązania przeniesione ze świata motoryzacji. Ponadto, do wykonania kadłuba łodzi zastosowano przyjazne środowisku kompozyty, co czyni ją idealnym połączeniem innowacyjności i ekologii.

Twórcy łodzi pracują już nad kolejnym projektem, tym razem dla Polskiej Akademii Nauk. Ma to być większy system wodorowy, wykorzystany w katamaranie do obsługi morskich farm wiatrowych.

Testy „Cichej Mocy” trwać będą do końca tego sezonu.

Źródło: ZUT

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Zostaw komentarz

- REKLAMA -spot_img

Najnowsze informacje