Kolejny kadłub CSOV wyprodukowany w Polsce dotarł do Norwegii

8 maja 2024 r. do stoczni Ulstein Verft w Norwegii dotarł kadłub Twin X-Stern, jednostki typu CSOV (ang. Commissioning Service Operation Vessels), wykonany dla Olympic Boreas. Kadłub powstał w gdyńskiej stoczni Crist. Teraz rozpocznie się etap wyposażania.

To już drugi kadłub, który został budowany dla norweskiego armatora Olympic Boreas. Umowa pomiędzy Olympic i Ulstein została podpisana w 2022 r. Kontrakt obejmuje budowę dwóch jednostek CSOV w Ulstein Verft, natomiast kadłuby powstał w stoczni Crist w Polsce.

Jak informowaliśmy na offshorewindpoland.pl na początku kwietnia w norweskiej stoczni odbyło się wodowanie pierwszej z dwóch zamówionych jednostek.

Statek ma napęd elektryczny, wspomagany technologią bateryjną, co pozwoli na osiągnięcie zerowej emisji dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu i wykorzystaniu paliwa metanolowego. System ładunkowy został starannie zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz sprawną operację załadunku i rozładunku statku.

Ponadto, kształt kadłuba został zoptymalizowany pod kątem osiągnięcia wyników w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i konsumpcji energii. Wykorzystano technologię Ulstein Twin X-Stern, która obejmuje ostrzejsze linie kadłuba i eliminację płyty pawęży, poprawiając funkcjonalność poprzez lepsze utrzymanie położenia statku, redukcję wpływu fal, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa w trudnych warunkach dzięki zmniejszeniu wpływu fal, wilgotności pokładu i rozprysku.

Statek został zoptymalizowany pod kątem efektywności pracy techników i przemieszczania ładunku na pokładzie, minimalizując konieczność ręcznego przenoszenia ładunków, narzędzi i części zamiennych. Jego całkowita długość wynosi 89,6m, a szerokość 19,2m. Jednostka ma 91 kabin, które mogą pomieścić łącznie 126 osób. Jak zwraca uwagę Ulstein, wszystkie kabiny mają dostęp do światła dziennego.

Źródło: Ulstein, własne

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Rozpowszechnianie artykułu jest możliwe tylko za zgodą wydawcy BlueGreen Content Studio.

Zostaw komentarz

Strona główna » Kolejny kadłub CSOV wyprodukowany w Polsce dotarł do Norwegii