- REKLAMA -spot_img

Zmiany w przetargu dotyczącym Portu Zewnętrznego w Gdyni

Redakcja OWP
Redakcja OWPhttp://offshorewindpoland.pl
Na bieżąco śledzimy rozwój projektów offshore wind, analizujemy trendy rynkowe i dostarczamy eksperckich informacji o technologiach, regulacjach oraz kluczowych graczach na rynku. Masz newsa lub uwagę? Pisz na redakcja@offshorewindpoland.pl

Materiały autora

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. dokonał aktualizacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w ramach postępowania na wybór partnera prywatnego w projekcie „Budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”. Zmiana polega na wydłużeniu maksymalnego okresu eksploatacji oferowanego przez partnera prywatnego z 38 do 44 lat.

Jak informowaliśmy we wrześniu ubiegłego roku, do 30 czerwca 2025 r. wydłużono termin składania ofert w przetargu.

Przetarg został ogłoszony w lipcu 2023 r. W tym czasie składania ofert był wydłużony kilkukrotnie (2, 19 lutego oraz 14 czerwca br.), o czym informowaliśmy na offshorewindpoland.pl

Porcie Zewnętrznym ma zostać zlokalizowany terminal kontenerowy, ale w dokumentacji przetargowej dopuszczono także inne, poboczne funkcje wytworzonej infrastruktury. Pierwsze przeładunki powinny zostać zrealizowane na przełomie 2028 i 2029 r.

Przypomnijmy, że pierwotnie port w Gdyni był wskazywany jako lokalizacja terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. 1 marca 2022 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych, przedłożoną przez ministra infrastruktury. Zgodnie z nią terminal ma powstać w Porcie Gdańsk, a jego budowa zostać zakończona w połowie 2025 r.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozstrzygnął już przetarg na budowę w ,,formule zaprojektuj i wybuduj” 2,5 km falochronów osłonowych portu zewnętrznego. Zwyciężyła oferta konsorcjum z polską firmą Budimex na czele.

Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdyni

- REKLAMA -

Zainteresuje Cie

Zostaw komentarz

- REKLAMA -spot_img

Najnowsze informacje

- REKLAMA -spot_img