- REKLAMA -spot_img

Kto zbuduje Port Zewnętrzny w Gdyni? Rozstrzygnięcie dopiero w 2025 r.

Redakcja OWP
Redakcja OWPhttp://offshorewindpoland.pl
Na bieżąco śledzimy rozwój projektów offshore wind, analizujemy trendy rynkowe i dostarczamy eksperckich informacji o technologiach, regulacjach oraz kluczowych graczach na rynku. Masz newsa lub uwagę? Pisz na redakcja@offshorewindpoland.pl

Materiały autora

Do 30 czerwca 2025 r. został wydłużony termin, w jakim można składać oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia (ZPMG). Poprzedni upłynął 30 września 2024 r. To już kolejny raz, gdy zarząd portu w Gdyni wyznacza nowy termin dla potencjalnych oferentów.

Informację o zmianie zarząd portu opublikował 25 września br. Jako powód ponownego przesunięcia terminu wskazano wpłynięcie w sierpniu wniosku w sprawie zmiany specyfikacji istotnych warunków zamówienia w ramach postępowania oraz konieczność jego przeanalizowania. Nie ujawniono jednak, kto jest autorem wniosku i jakich parametrów dotyczy. Postępowanie jest prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego.

Przetarg został ogłoszony w lipcu 2023 r. W tym czasie składania ofert był wydłużony kilkukrotnie (2, 19 lutego oraz 14 czerwca br.), o czym informowaliśmy na offshorewindpoland.pl

Dotychczas do złożenia ostatecznych ofert zostali zaproszeni Gdynia Terminal Holding SAS (grupa CMA CGM) oraz Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS, Hutchison Ports Poland S.à r.l. oraz Port of Felixstowe Limited, International Container Terminal Services Inc., Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.

Porcie Zewnętrznym ma zostać zlokalizowany terminal kontenerowy, ale w dokumentacji przetargowej dopuszczono także inne, poboczne funkcje wytworzonej infrastruktury. Pierwsze przeładunki powinny zostać zrealizowane na przełomie 2028 i 2029 r.

Przypomnijmy, że pierwotnie port w Gdyni był wskazywany jako lokalizacja terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. 1 marca 2022 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych, przedłożoną przez ministra infrastruktury. Zgodnie z nią terminal ma powstać w Porcie Gdańsk, a jego budowa zostać zakończona w połowie 2025 r.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozstrzygnął już przetarg na budowę w ,,formule zaprojektuj i wybuduj” 2,5 km falochronów osłonowych portu zewnętrznego. Zwyciężyła oferta konsorcjum z polską firmą Budimex na czele.

Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdynia, własne

Aktualizacja 29.09 23:10: Poprawienie daty „30 lipca” na „30 czerwca”

- REKLAMA -

Zainteresuje Cie

Zostaw komentarz

- REKLAMA -spot_img

Najnowsze informacje

- REKLAMA -spot_img