21 czerwca 2024 r. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA wszczął przetarg na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie części istniejącej drogi wewnętrznej na Ostrowie Grabowskim w ramach zadania pn.: ,,Budowa zdolności przeładunkowej do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej w Szczecinie”. Aplikacje można składać do 4 lipca br.
Jak czytamy w dokumentacji, przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi wewnętrznej na odcinku ok. 515 m o szerokości 10 m prowadzącej na północ Ostrowa Grabowskiego oraz wykonanie wzdłuż utwardzonego pobocza. Obszar zadania położony jest w całości na działce: nr 4/12 obręb 1084, 84 Śródmieście w porcie w Szczecinie. Zamówienie będzie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj.
Przypomnijmy, że w maju 2024 r. spółka Windar Polska podpisała z władzami Szczecina list intencyjny w sprawie zacieśnienia współpracy przy budowie fabryki wież XXL dla morskich farm wiatrowych, która ma powstać w stolicy województwa zachodniopomorskiego.
Inwestycja szacowana na ok. 70 mln euro ma zostać uruchomiona w 2026 r. Zakład produkcyjny powstanie na terenie o powierzchni ok. 17 ha położonym w rejonie Kanału Dębickiego szczecińskiego portu. Docelowo zatrudniać będzie łącznie ponad 400 osób. Jak informuje hiszpańska spółka, fabryka w Szczecinie została zaprojektowana tak, aby obsługiwać konstrukcje na potrzeby turbin o mocy 20 MW.
W połowie stycznia br. Windar Polska sp. z o.o. (spółka zależna Windar Renovables – przyp. red.) podpisała z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA umowę na dzierżawę terenów portowych. Zgodnie z umową, ma na nich powstać zakład, w którym będą powstawać wieże oraz fundamenty turbin dla morskich oraz lądowych farm wiatrowych.
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Rozpowszechnianie artykułu jest możliwe tylko za zgodą wydawcy BlueGreen Content Studio.