Trzy oferty wpłynęły w przetargu ogłoszonym przez Urząd Morski w Gdyni na wyłonienie wykonawcy przebudowy wejścia do Portu w Łebie w ramach budowy terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych. Jedna z ofert została złożona przez konsorcjum w skład którego wchodzi chińska firma.
Otwarcie ofert nastąpiło 12 grudnia 2024 r. W przetargu wpłynęły następujące oferty:
- Budimex S.A. – 199 199 199 zł brutto,
- Korporacja Budowlana DORACO sp. z o.o. – 132 384 166,48 zł brutto,
- Konsorcjum: FABE Polska sp. z o.o. i China Harbour Engineering Co. Ltd. – 140 243 291,59 zł brutto.
Na realizację inwestycji Urząd Morski zamierza przeznaczyć 239 957 194,50 zł brutto.
Przedmiotem zamówienia jest dokładnie zaprojektowanie, a następnie wykonanie robót budowlanych, które powinny być zrealizowane do 30 czerwca 2026 r.
Zadanie obejmuje:
- wschodni falochron wyspowy o dł. ok. 262,1 m;
- falochron zachodni o dł. ok. 91,5 m;
- ostrogę po stronie zachodniej o długości ok. 280 m;
- osadniki po stronie zachodniej i wschodniej o powierzchni ok. 90 500 m² i 2 x 14 400
- m²;
- szacowana kubatura: zachodni (7 m) 328 267 m3, wschodni (7 m) 58 491 m3, wschodni
- (8,5 m)55 552 m3;
- tor podejściowy o szerokości 40m i obrotnicę o średnicy 160 m o Ht = 5,0 m. Szacowana kubatura 13 123 m3 i 2 241 m3;
- zmiana oznakowania nawigacyjnego akwenu wraz z ułożeniem kabla podwodnego.
Przypomnijmy, że port w Łebie jako bazę serwisową dla morskich farm wiatrowych wskazała spółka Baltic Power z Grupy Orlen, która pod koniec stycznia 2024 r. rozpoczęła jej budowę, a także Equinor, który wspólnie z Polenergią realizuje projekty offshore wind. Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu norweska spółka otrzymała już wszystkie wymagane pozwolenia, a podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest jeszcze w tym roku.