Urząd Morski w Gdyni rozstrzygnął przetarg na wybór wykonawcy odpowiedzialnego za remont wejścia do portu w Ustce. Najkorzystniejszą ofertę złożyła PORR S.A. Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu budowy terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych.
Wybór został dokonany 22 stycznia 2025 r. W przetargu łącznie wpłynęło pięć ofert. Zmawiający wybrał najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia (cena – 60%, rękojmia – 40%).
Inwestycja została podzielona na dwie części:
Część nr 1 – remont Falochronu Wschodniego i nabrzeża Pilotowego w Ustce,
Część nr 2 – remont Falochronu Zachodniego z nabrzeżem Niskim, nabrzeża Skarpowego wraz ze slipem, modernizacja ostrogi Helskiej oraz modernizacji ostrogi Falochronu Zachodniego.
Jak wynika z dokumentacji, oferta PORR S.A. opiewająca na kwotę 42.869.895,54 zł brutto w części nr 1 oraz 59.623.867,24 zł brutto w części nr 2, została wybrana jako najkorzystniejsza zdobywając 100/100 pkt.
Pozostałe oferty zostały ocenione następująco: Budimex S.A (część nr 1 – 82,25 pkt/część nr 2 – 86,59 pkt), konsorcjum: STRABAG Sp. z o.o. (lider), WMW Marek Pestilenz i Wojciech Pestilenz Sp. J. (78,65 pkt/83,81 pkt), Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o. (89,48 pkt/91,04 pkt), FABE Polska Sp. z o.o. (92,83 pkt/ —)
Przypomnijmy, że bazy serwisowe w Ustce dla morskich farm wiatrowych planuje m.in. PGE Baltica, spółka odpowiedzialna za realizację Programu Offshore Grupy PGE. Projekt MFW Baltica 2 będzie realizowany ze wsparciem infrastruktury w tym nadmorskim miasteczku.