Hitachi Energy strategicznie wzmacnia swoje możliwości i portfolio serwisowe poprzez utworzenie nowej jednostki biznesowej – serwisu elementów infrastruktury energetycznej. Decyzja ta wynika z rosnącego znaczenia usług serwisowych w procesie transformacji energetycznej, gdzie modernizacja istniejącej infrastruktury jest równie istotna jak budowa nowych systemów.
Według prognoz, do 2040 roku ponad 80 milionów kilometrów infrastruktury sieciowej będzie wymagało modernizacji, co wiąże się z inwestycjami szacowanymi na 600 miliardów dolarów rocznie. Właśnie w odpowiedzi na te wyzwania Hitachi Energy intensyfikuje swoje działania, bazując na największej na świecie zainstalowanej bazie w zakresie przesyłu i dystrybucji energii oraz wieloletnich doświadczeniach.
„Transformacja energetyczna zaczyna się od już istniejącej bazy. Serwis i rozwiązania cyfrowe są kluczowymi czynnikami umożliwiającymi budowę czystej i stabilnej przyszłości energetycznej” – podkreśla Wolf Mueller, dyrektor zarządzający nowej Jednostki Biznesu Serwis w Hitachi Energy.
Kompleksowe portfolio usług serwisowych Hitachi Energy opiera się na podejściu „cradle-to-renewal”, wspierając klientów na każdym etapie cyklu życia ich aktywów – od planowania, poprzez instalację i uruchomienie, aż po przedłużenie żywotności i zrównoważone rozwiązania na koniec okresu eksploatacji.
Firma szczególny nacisk kładzie na cyfryzację i zrównoważony rozwój. W ramach swojej oferty Hitachi Energy dostarcza cyfrowe rozwiązania serwisowe, takie jak TXpert™, które zwiększają niezawodność i odporność systemów energetycznych. Z kolei dzięki ekologicznemu portfolio EconiQ®, firma oferuje usługi minimalizujące wpływ na środowisko.
Sztandarowym przykładem takich rozwiązań jest Retrofill – technologia zastępowania gazu SF₆ w istniejącej infrastrukturze wysokiego napięcia ekologiczną alternatywą, która zmniejsza emisje o 99%, jednocześnie oszczędzając koszty i ograniczając przestoje w sieci. Projekty zrealizowane dla National Grid (Wielka Brytania), CHN Energy w Chinach i Energy Networks w Szkocji już wykazały wymierne korzyści środowiskowe.
Obecnie ponad 5500 inżynierów i specjalistów serwisowych Hitachi Energy współpracuje z klientami i partnerami na całym świecie, koncentrując się na utrzymaniu, modernizacji i rozwoju systemów energetycznych z myślą o przyszłości.
Usługi serwisowe w sektorze energetycznym odgrywają kluczową rolę w globalnej transformacji energetycznej. W miarę jak systemy energetyczne stają się coraz bardziej złożone – integrując odnawialne źródła energii, magazynowanie energii i inteligentne sieci – odpowiednie utrzymanie i modernizacja infrastruktury stają się kluczowe dla zapewnienia niezawodności i stabilności dostaw energii. Cyfryzacja usług serwisowych, w tym rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji do prognozowania awarii i optymalizacji pracy sieci, pozwala na znaczną redukcję kosztów operacyjnych oraz zwiększenie efektywności energetycznej. Modernizacja istniejącej infrastruktury zamiast jej całkowitej wymiany zmniejsza również ślad węglowy związany z produkcją nowych urządzeń, co dodatkowo wspiera cele zrównoważonego rozwoju.
Źródło: Hitachi Energy, własne


