W gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. powstają kolejne kadłuby dla dwóch statków CTV serii MK5 realizowane na zamówienie FRS Windcat Polska.
Jak poinformował FRS Windcat Polska, postęp prac nad konstrukcjami dla jednostek Windcat 64 i Windcat 65 jest imponujący.
Statki serii MK5 posiadają 27,4 m długości całkowitej i 70 m2 przestrzeni ładunkowej na płaskim pokładzie dziobowym. Dzięki zoptymalizowanemu kształtowi kadłuba, zwiększonej szerokości do 8,8 m i większej wolnej burcie, możliwe jest zapewnienie wyższego komfortu dla pasażerów oraz lepszych osiągów statku. Skupienie się na kształcie kadłuba i efektywnym układzie napędowym z wykorzystaniem śrub o skoku nastawnym od ServoGear pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa.
FRS Windcat Polska sp. z o.o. jest spółką firm FRS Offshore GmbH & Co. KG i Windcat Workboats. Oba przedsiębiorstwa dysponują wspólnie ponad 20-letnim doświadczeniem w branży offshore, mają na koncie ponad 3 mln bezpiecznie przeprowadzonych transferów na morskich farmach wiatrowych. Aktualnie wykonuje średnio 8.000 transferów tygodniowo.
Statki floty Windcat Workboats operują między innymi w Holandii, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii.
Źródło: FRS Windcat Polska sp. z o.o.