Ministerstwo infrastruktury analizuje możliwość włączenia inwestycji w przebudowę wejścia do portu w Kołobrzegu do Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Według oceny resortu, Kołobrzeg ma potencjał, aby być wykorzystany do realizacji i serwisowana projektów morskich farm wiatrowych, które mają powstać w ramach II fazy systemu wsparcia.
– Bardzo nam zależy, żeby inwestycja w porcie w Kołobrzegu została włączona do KPO – powiedział w Senacie Paweł Krężel, dyrektor departamentu gospodarki morskiej w resorcie infrastruktury, dodając, że projekt przebudowy wejścia do portu miałby zostać zrealizowany przez zarządu portu w Kołobrzegu.
Zaznaczył jednak, że stan zaawansowania przygotowań do tej inwestycji i jej zakres, który planował pierwotnie zarząd portu, uniemożliwia realizację do czerwca 2026 r.
– Rozmawiamy z Ministerstwem Funduszy i Rozwoju Regionalnego i Komisją Europejską o alternatywnych rozwiązaniach. Jest za wcześnie, aby mówić o szczegółach – stwierdził.
Jak zaznaczył dyrektor Krężel, port w Kołobrzegu ma potencjał, aby być wykorzystywany w realizacji i serwisowaniu projektów w ramach II fazy systemu wsparcia.
Przypomnijmy, że 15 marca ruszyły konsultacje publiczne rewizji KPO, które potrwają do 15 kwietnia. Jak informowaliśmy na łamach offshorewindpoland.pl rząd zaproponował zmiany w 11 reformach i 22 inwestycjach. W projekcie rewizji są także propozycje zmiany zakresu i opisu inwestycji budowy infrastruktury terminalowej dla offshore wind. Środki na modernizację falochronów miałby otrzymać port w Darłowie, który mógłby stać się po Ustce i Łebie miejscem, gdzie powstaną bazy serwisowe dla projektów morskich farm wiatrowych.
13 marca Radni Kołobrzegu opowiedzieli się za wystąpieniem z wnioskiem o poszerzenie zmiany granic administracyjnych miasta. Ma to pozwolić na rozwój portu w Kołobrzegu i powstanie tam bazy serwisowej dla morskich farm wiatrowych, co szerzej opisywaliśmy na offshorewindpoland.pl.