BWO: Strategia rozwoju portów w Niemczech potrzebuje wsparcia finansowego

Federalne Stowarzyszenie Niemieckich Operatorów Morskich Farm Wiatrowych (BWO) apeluje, aby rząd Niemiec w większym stopniu uwzględnił potrzeby transformacji energetycznej w nowej strategii rozwoju portów. Organizacja zwraca uwagę, że zawiera ona tylko działania, ale bez wskazywania modeli finansowania.

BWO zwraca uwagę, że opublikowana w tym tygodniu strategia ma na celu wzrost konkurencyjności portów w Niemczech. Zawiera wiele ważnych i ukierunkowanych środków, w tym przyspieszone i uproszczone procedury administracyjne, a także inicjatywy mające na celu przyciągnięcie i szkolenie wykwalifikowanych pracowników.

Organizacja podkreśla, że niemiecki rząd nie wywiązuje się ze swojej odpowiedzialności w odniesieniu do najważniejszego celu, jakim jest uczynienie portów zrównoważonymi centrami transformacji energetycznej. W tym celu BWO, stowarzyszenia lądowej i morskiej energetyki wiatrowej, Fundacja OFFSHORE WIND ENERGY i Hamburski Klaster Energii Odnawialnej, zaapelowały do rządu o uwzględnienie potrzeb transformacji energetycznej w strategii portowej.

W tym kontekście port w Cuxhaven ma szczególne znaczenie w perspektywie krótkoterminowej. Jak wskazuje BWO, ok. 80% wszystkich łopat do morskich i lądowych farm wiatrowych zainstalowanych w Niemczech jest produkowanych w Cuxhaven. Organizacja wielokrotnie zwracała uwagę, że zdolności produkcyjne w Cuxhaven są już na wyczerpaniu. Cuxhaven jest jedynym niemieckim portem głębokowodnym, który otrzymał już pozwolenie na rozbudowę swoich obszarów. W opinii BWO tylko tutaj można szybko zwiększyć pilnie potrzebne moce produkcyjne. Jednak finansowanie projektu nie zostało jeszcze ostatecznie wyjaśnione, ponieważ rząd federalny „nie jest zaangażowany w realizację tego zadania”.

Przypomnijmy, że obecnie moc zainstalowana w morskiej energetyce wiatrowej w Niemczech wynosi blisko 8,5 GW. Do 2030 r. ma wzrosnąć do 30 GW, a w perspektywie do 2035 i 2045 r. odpowiednio do 40 i 70 GW.

Zostaw komentarz

Strona główna » BWO: Strategia rozwoju portów w Niemczech potrzebuje wsparcia finansowego