Projekty MFW Bałtyk 2 i 3 z umowami na transport i instalację fundamentów oraz OSS

Inwestorzy projektów MFW Bałtyk 2 i Bałtyk 3 podpisali umowy na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji elektroenergetycznych (OSS). Prace na morzu w latach 2026-2027 wykona spółka Heerema Marine Contractors, wykorzystując m.in. jednostkę z dźwigiem o dużej nośności (heavy lift crane).

Heerema Marine Contractors to holenderski wykonawca usług dla sektora offshore wind. Spółka posiada doświadczenie w instalacji konstrukcji pływających na morzu przy użyciu własnej floty pływających dźwigów. Kontrakt obejmuje transport i instalację 100 monopali, elementów przejściowych oraz dwóch morskich stacji transformatorowych.

Podczas instalacji komponentów wykonawca wykorzysta jednostkę o nazwie Thialf, wyposażony w dźwig o dużej nośności (heavy lift crane). Zaawansowane możliwości statku sprawiają, że Thialf jest wykorzystywany do skomplikowanych zadań w wielkoskalowych projektach morskiej energetyki wiatrowej.

Wszystkie fundamenty (monopale i typu jacket) zostaną zamontowane w 2026 r, podczas gdy tzw. topsides morskich stacji elektroenergetycznych, zostaną zainstalowane w oddzielnych kampaniach
w 2026 i 2027 r.

Morskie farmy wiatrowe Bałtyk 2 i Bałtyk 3, o łącznej mocy 1440 MW, będą zlokalizowane w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego, w odległości od 22 do 37 km od linii brzegowej. Pierwsza energia z projektów ma popłynąć do sieci w 2027 r. Komercyjny etap ich użytkowania zaplanowano od 2028 r.

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Rozpowszechnianie artykułu jest możliwe tylko za zgodą wydawcy BlueGreen Content Studio.

Zostaw komentarz

Strona główna » Projekty MFW Bałtyk 2 i 3 z umowami na transport i instalację fundamentów oraz OSS