Sweco inżynierem projektu morskiej części terminalu instalacyjnego w Świnoujściu

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście rozstrzygnął przetarg na inżyniera projektu morskiej części terminalu instalacyjnego w Świnoujściu. Kontrakt zdobyła firma Sweco Polska sp. z o.o. , która złożyła ofertę na kwotę 2,199 mln zł.

Sweco to jedna z wiodących, europejskich firm doradczy z branży architektonicznej i inżynieryjnej. Sweco Polska oferuje usługi doradcze i inżynierskie dla wszystkich etapów realizowanego projektu, na rynkach: drogowym, wodnym, ochrony środowiska, energetycznym, kolejowym oraz budownictwa kubaturowego.

Jak informowaliśmy na łamach offshorewindpoland.pl, oferty w przetargu oprócz zwycięskiej firmy złożyło dziewięć innych podmiotów: BBF Sp. z o.o. (1,46 mln zł), PM Services Poland Sp. z o.o (2,29 mln zł), TPF sp. z o.o. (2,97 mln zł), Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST S.A (2,99 mln zł), NBQ Sp. z o.o. (3,34 mln zł), SMCE EUROPE Sp. z o.o. (4,55 mln zł), Konsorcjum Transprojekt Gdański sp. z o.o. i Ekocentrum – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych sp. z o. o. (4,79 mln zł), konsorcjum „PROJMORS” Biuro Projektów Budownictwa Morskiego sp. z o. o. i Makro-bud sp. z o. o. (7,37 mln zł), MGGP S.A (8,16 mln zł).

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście w trakcie postępowania przetargu odrzucił dwie oferty: Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST S.A oraz PM Service Poland sp z o.o. tłumacząc to m.in. brakiem złożenia stosownych wyjaśnień w terminie czy nieuwzględnieniem niektórych kosztów.

Pod koniec listopada został przetarg na budowę morskiej części terminala instalacyjnego w Świnoujściu, w którym zwyciężyła firma PORR S.A. Przypomnijmy, że za budowę lądowej części terminalu będzie odpowiadała firma Budimex, która oszacowała wartość prac na ponad 118 mln zł. Zakończenie budowy planowane jest na koniec grudnia 2024 r.

Terminal instalacyjny w Świnoujściu

Terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu będzie przeznaczony głównie do przeładunku, składowania i wstępnego montażu elementów morskich turbin wiatrowych oraz serwisowania eksploatowanych turbin wiatrowych, szczególnie w okresie budowy morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, oraz do przeładunku i składowania innych ładunków ponadgabarytowych, przestrzennych, ciężkich lub zjednostkowanych.

Zgodnie z harmonogramem prace zostaną zakończone w 2025 r. Jak informował Orlen, nabrzeża i place składowe pozwolą na transport i montaż najnowocześniejszych turbin wiatrowych o mocy 15 MW i większych. Terminal posłuży w pierwszej kolejności do realizacji projektu morskiej farmy wiatrowej Baltic Power, następnie będzie wspierał realizację projektów innych deweloperów oraz kolejnych inwestycji Grupy Orlen na Morzu Bałtyckim.

Zostaw komentarz

Strona główna » Sweco inżynierem projektu morskiej części terminalu instalacyjnego w Świnoujściu