W przetargu na remont istniejącego wejścia do Portu Morskiego Ustka wpłynęło pięć ofert. Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu budowy terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych.
Postępowanie ruszyło we wrześniu 2024 r., a otwarcie ofert nastąpiło 13 listopada. Inwestycja została podzielona na dwie części:
- Część nr 1 – remont Falochronu Wschodniego i nabrzeża Pilotowego w Ustce,
- Część nr 2 – remont Falochronu Zachodniego z nabrzeżem Niskim, nabrzeża Skarpowego wraz ze slipem, modernizacja ostrogi Helskiej oraz modernizacji ostrogi Falochronu Zachodniego.
W przetargu wpłynęły następujące oferty:
- Budimex S.A. – część nr 1 – 60 878 423,32 zł brutto, część nr 2 – 76 580 744,63 zł brutto;
- PORR S.A. – część nr 1 – 42.869.895,54 zł brutto, część nr 2 – 59.623.867,24 zł brutto;
- Konsorcjum: STRABAG Sp. z o.o. (lider), WMW Marek Pestilenz i Wojciech Pestilenz Sp. J. – część nr 1 – 66 555 648,36 zł brutto, część nr 2 – 81 444 393,18 zł brutto;
- Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o. – część nr 1 – 51 986 576,70 zł brutto, część nr 2 – 69 971 927,28 zł brutto;
- FABE Polska Sp. z o.o. – część nr 1 – 48 687 084,46 zł brutto, część nr 2 – 70 425 114,96 zł brutto.
Na realizację przedsięwzięcia Urząd Morski w Gdyni zamierza przeznaczyć 214 231 122,4 zł brutto (część nr 1 – 90 410 011,6 zł , część nr 2 -123 821 100,8 zł brutto).
Potencjalny wykonawca będzie miał 15 miesięcy od podpisania umowy na realizację prac.
Plany inwestorów
Przypomnijmy, że bazy serwisowe w Ustce dla morskich farm wiatrowych planują PGE Baltica oraz niemiecki inwestor RWE. PGE Baltica, spółka odpowiedzialna za realizację Programu Offshore Grupy PGE, poszukuje generalnego wykonawcy, który przygotuje szczegółowy projekt i wybuduje bazę operacyjno-serwisową (bazę O&M) na potrzeby obsługi morskich farm wiatrowych. W postępowaniu wpłynęło sześć ofert.
One thought on “Pięć ofert wpłynęło w przetargu na remont wejścia do portu w Ustce”