NKT modernizuje statek do układania kabli NKT Victoria

Globalny producent kabli NKT poinformował o przeprowadzonej modernizacji statku do układania kabli (CLV) – NKT Victoria.

NKT Victoria posiada już duże doświadczenie operacyjne na rynku offshore wind, które zdobywa na wodach morskich od 2017 r. NKT informuje, że dzięki zwiększonej nośności kabli i dodatkowym możliwościom instalacyjnym, NKT Victoria pozostaje wiodącym statkiem do układania/instalacji kabli (CLV) na rynku offshore. Ostatnie modernizacje były podyktowane rosnącym popytem na rynku i wymaganiami klientów.

Kluczowe modernizacje:

  • Zwiększona nośność: 11 000 ton (potwierdzone przez DNV) z poprzednich 9 000 ton.
  • Ulepszone pozycjonowanie dzięki dodatkowemu wysuwanemu pędnikowi azymutalnemu umieszczonemu na środku kadłuba
  • Podniesiony poziomy system układania (EHLS), dostosowany do projektu instalacji dynamicznych kabli zasilających z NKT Victoria
  • Zintegrowany pług umożliwiający niezawodne jednoczesne układanie i zakopywanie kabli
  • Certyfikowany do pracy na biopaliwie hydrorafinowanym oleju roślinnym (HVO) od 2023 r.

– Dzięki tym ostatnim ulepszeniom technicznym utrzymujemy pozycję NKT Victoria w czołówce pod względem efektywności energetycznej i dokładności operacyjnej. Ciągłe modernizacje rozszerzają nasze wewnętrzne możliwości instalacyjne, przygotowując się do spełnienia przyszłych wymagań w zakresie wydajnej i niezawodnej realizacji – mówi Darren Fennell, wiceprezes wykonawczy i szef działu HV Solutions w Karlskronie.

Aby zminimalizować swój ślad węglowy, NKT Victoria wykorzystuje zasilanie z lądu podczas ładowania kabli, wraz z technologiami pokładowymi, takimi jak jednostki napędowe Azipod, system magazynowania energii i pokładowa sieć prądu stałego ABB Marine. Elementy te znacznie zmniejszają zużycie paliwa. Dodatkowo, w 2023 r. statek uzyskał certyfikację do pracy z wykorzystaniem biopaliwa hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO), co jeszcze bardziej zmniejszy wpływ jego operacji morskich na środowisko.

W maju 2023 r., w związku z rekordowym portfelem zamówień i silnymi perspektywami rynkowymi, NKT ogłosiło inwestycje w nową fabrykę wysokiego napięcia w istniejącej lokalizacji w Karlskronie i nowy wiodący na rynku statek CLV NKT Eleonora. Projekt statku został wykonany przez Salt Ship Design, a budowa jest realizowana we współpracy z norweską stocznią VARD. NKT Eleonora ma zostać oddana do użytku w 2027 r.

Najważniejsze fakty na temat NKT Eleonora :

  • Możliwość układania kabli: 23 000 ton na 3 obrotnicach
  • Wymiary: Długość 176 metrów, szerokość 32 metry
  • Harmonogram: Oczekuje się, że statek będzie gotowy do użytku od 2027 r.
  • Paliwo: Metanol i HVO/olej napędowy do łodzi
  • Silniki: Silniki metanolowe Wärtsilä 32 
  • Stocznia: VARD, norweski projektant i budowniczy specjalistycznych statków
  • Główni dostawcy: ABB (pokładowy system zasilania DC Grid i tylny napęd elektryczny Azipod), Wärtsilä (producent silników, przedniego tunelu i steru azymutalnego), NOV REMACUT (system układania kabli, dźwigi i sprzęt misyjny)
  • Nazwa : NKT Eleonora oznacza świecące światło i odnosi się do centralnej pozycji NKT w przesyłaniu mocy za pośrednictwem rozwiązań kablowych oraz do świetlanej przyszłości firmy napędzanej przez podróż wzrostu. Ponadto Ulrika Eleonora była duńską księżniczką
CLV NKT Eleonora
CLV NKT Eleonora

Przypomnijmy, że NKT podpisał zamówienie na system kablowy dla projektu morskiej elektrowni wiatrowej Baltic Power.

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Rozpowszechnianie artykułu jest możliwe tylko za zgodą wydawcy BlueGreen Content Studio.

Zostaw komentarz

Strona główna » NKT modernizuje statek do układania kabli NKT Victoria